تولید ۵۵۰ گرید پتروشیمی در ایران

commentبدون دیدگاه
مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: در آغاز انقلاب تعداد محصولات کمتر از انگشتان دست بود امروز در ۴۵ سالگی انقلاب ۵۵۰ گرید انواع محصولات در سبد پتروشیمی قرار دارد که به خریداران و مشتریان داخل و خارج از کشور عرضه می شود.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی “نفت ما”،مرتضی شاهمیرزایی در نشست حاشیه‌ای هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با بیان اینکه صنعت پتروشیمی امروز گمنام نیست، اظهار داشت: اکنون صنعت پتروشیمی بالنده ترین صنعت در صنایع دنیاست و در رتبه اول قرار دارد.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب از ۱.۵ میلیون تن تولید اکنون به ۹۲ میلیون تن تولید رسیده ایم و این در حالی است که در ابتدای انقلاب کاملا وابسته بودیم و امروز صد در صد بی‌نیازیم. امروز در طراحی و اجرای پروژه و بهره برداری و راه اندازی در خط مقدم دانش روز قرار داریم.
وی افزود: در حوزه کالا و تجهیزات عمده و ماشینهای دوار و سانتریفیوژها تماما از تولید داخل استفاده می‌شود و ما آماده ایم نیاز فنی و مهندسی دیگر کشورها را نیز تامین کنیم.
مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی با تاکید بر لزوم بومی سازی کالاهای مورد نیاز صنعت نفت، گفت: بعد از طی یک مسیر ۱۱۰ ساله در صنعت نفت امروز توانسته ایم کاتالیست را در کشور داخلی سازی کنیم.
وی با بیان اینکه پرهیز از خام فروشی و حرکت به سمت زنجیره نهایی در دستور کار ما قرار گرفته است، سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه سرمایه گذاری منجر به این شد که ده‌ها میلیارد تفاهمنامه تبدیل به قرارداد شود و بخشی نیز در مرحله امضای قرارداد قرار دارند و بزودی تبدیل به پروژه سرمایه گذاری خواهد شد که منجر به ارتقای تولید در نفت و گاز خواهد شد.
شاهمیرزایی با اشاره به پروژه های صنعت پتروشیمی در برنامه ۷ و ۸ توسعه گفت: برای تکمیل زنجیره ارزش طرح های توسعه ای که در دستور کار داریم این است که محصولات جدید را در سبد قرار دهیم. در آغاز انقلاب تعداد محصولات کمتر از انگشتان دست بود امروز در ۴۵ سالگی انقلاب ۵۵۰ گرید انواع محصولات در سبد پتروشیمی قرار دارد که به خریداران و مشتریان داخل و خارج از کشور عرضه می شود.
وی با بیان اینکه پارسال عمده نیاز صنایع از پتروشیمی را تامین کردیم، خاطرنشان کرد: معادل ۱۰ میلیارد دلار از طریق سامانه بورس کالا به صنایع عرضه کردیم بنابراین حرکت عمودی از بالای زنجیره یعنی محصولات پایه به سمت انتهای زنجیره عمق است و این یک شعار نیست بلکه یک تکلیف، برنامه و راهبرد تخلف ناپذیر است.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up